Henter afspiller ...

Danske Mad Men: Fede tider i reklamebranchen - Kampen for et NEJ (1:6)

26. november 2011

Beskrivelse

DRs historieredaktion præsenterer en ny serie, som i seks afsnit fortæller historierne fra den danske reklamebranches helt egne Don Drapers. Koryfæer som Peter Wibroe, Peter Hiort, Birte Nielsen og mange flere giver os generøst indblik i udfordringerne, succeserne og nedturene. Kampen for et nej Peter Hiort og Morten Jersild har arbejdet hele sommeren på at bringe Danmark tættere på et nej til EF. Men folkebevægelsen har ingen penge og tiden er ved at løbe fra D´herrer. Hjælpen kommer i form af et telefonopkald fra en ukendt mand der vil mødes med Hiort for at overrække nogle papirer fra ja-sidens kommende kampagne. Nu bliver der knoklet til ud på de lyse timer og resultatet sætter et ramaskrig i gang i medierne, tv avisen og folketinget – for opfattelsen er at det er ufine metoder der er i brug. For Jersild og Hiort var der ikke tale om ufine metoder men om en effektiv reklamekampagne!

Brugertags

Ingen brugertags tilføjet. Du kan være den første!

Relaterede emner